onsdag 14 maj 2008

Nya tag igen


Nu tar det nya tag. Ska börja med att berätta lite eftersom jag inte skrivit här på ett tag. Har kännt att jag inte haft lugn och ro för det. Men nu så.. Ska jag skriva lite. När jag kom in på denna nu så såg jag att jag hade två komentarer Tack så mycket. Det värmer.

Ja alltså förra veckan kände jag något jag inte kännt på fyra hela år. Jag va helt utan värk. Helt utan. Det va otroligt. Underbart. Kände mig så fri men ändå så hade jag i baktanken att jag måste tänka mig extra mycket för vad jag gör så att det inte bryter ut igen. Så jag va helt värkfri i fyra dagar sen kom lite värk smygande. Men som sagt så har jag M-värk också så det brukar alltid göra värken i ryggen värre. Så jag ber nu till gud att jag kommer hålla mig på en bra nivå. Igår städade jag här hemma och fick ont. Vill ju så gärna göra såna saker som att städa och sånt. (Man vill när man inte kan brukar man säga och det stämmer) Men jag gjorde det iallafall och sen på kvällen svimmade jag två ggr. Men min fästman sa att det höll i sig i några sekunder bara. Jag är så van nu med dessa svimmningar så känns inte som jag bryr mig om dom längre. Men egentligen gör jag nog det. Det är påfrestande att det är såhär. Att ingenting kan vara helt bra jämt. Vill ju det. Det är min dröm. Nu sitter jag här och har ont. Inte lika ont som när det va förra gången jag skrev utan jag kan sitta och så nu iallafall. jag har mina träningar hemma men jag gör dom inte idag just för M-värken är så jobbig.
Får se vad som händer och sker med min rygg. Ibland hoppas jag och drömmer men ibland ger jag upp men nu har jag fått tillbaka hoppet efter dom här fyra dagarna som varit helt underbara med min rygg.
Men när det är mycket psykiskt så spänner jag mig och då får jag också ont så jag har mycket att hela tiden tänka mig för.
Hur jag sitter, hur jag står, hur jag ligger, inte bli upprörd, inte spänna mig, inte gå fel, inte trampa fel, inte böja mig fel. Ja det är mycket...
Jobbigt... Väldigt jobbigt...

/Mig

Inga kommentarer: