fredag 22 augusti 2008

[Fredag Morgon]

Först tänker jag börja med att förklara varför jag gjort min sida Svart/Vit & Grå. Det är för det är så jag upplever livet med skadan. Ibland är det vitt (Hyfsat bra) sen grått (När allt blir värre) Svart (När jag har väldigt ont). Så jag använde färgerna för att förmedla hur jag ser på saken.

Igår börjades det igen. Hade väldigt ont och det blev värre och värre för varje 5:e minut som gick. Till slut så hade jag ingen känsel i mitt högra ben. Från höften och ner till foten. Jag brukar för det mesta få panik när det blir så. Har fått för mig att jag blir förlamad för resten av livet. Men jag höll mig lugn för att inte spänna mig så mycket (för då får jag dubbelt så ont) Daniel hjälpte mig med lite massage på ryggen och benet så då fick jag tillbaka känseln i benet. Det va skönt. Värken i ryggen blev bara värre och värre. Sen skulle jag gå på toaletten. Efteråt när jag var klar så ska jag gå ut därifrån, innan jag hinner öppna dörren så svimmar jag och slår axeln och örat mot dörrkarmen (Eftersom man sjunker ihop när man svimmar på något vänster, vet inte hur det ser ut men man kan göra sig rejält illa) idag har jag ont i min axel men det är inget allvarligt.
Så det va en jobbig kväll igår. Jag grät nonstopp till tabletten började verka och jag började slappna av.
Det är jobbigt. Det är svårt att vara lugn i ett sånt tillfälle när man inte vet hur illa man slagit sig när jag svimmat. När man inte vet hur man ser ut efteråt.
Man vet att det värker vid örat och kinden mer vet man inte när man börjar vakna till. Alltid rädd för att det ska bli märken för folk kan tro vad som helst då.


Men det har varit en jobbig kväll igår. Men allt blev bättre efter ett tag. Det jobbiga idag är mi axel.


Vill tacka alla som läser min blogg. Tack så hemskt mycket.

Mvh/ Mig

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja att ha det som du har det att inte veta från ena dagen till andra vad som ska hända o hur du mår, antingen bra eller dåligt eller som du säger svart eller vitt, det är ju jätte jobbigt och vi kan bara hoppas att det blir bättre kram mamma